ראשי » מסעדות » מסעדות בקשיים – עובדים לא רוצים לחזור לעבודה

מסעדות בקשיים – עובדים לא רוצים לחזור לעבודה

בשבוע שבו המשק הישראלי נפתח וחזרה לפעילות מסחרית. אנחנו גם לומדים על הקשיים העצומים שאיתם מתמודדים אנשי עולם המסעדנות כמו גם חללי אירועים גדולים. מיום ליום אנחנו שומעים על עוד מסעדות בקשיים שלא מצליחות לחזור לשגרה. ובכן, מצד אחד כולם רוצים לחזור לשגרה. ומן הצד השני העובדים, אשר מרביתם נמצאים בחופשה ללא תשלום מטעם המדינה. אלו לא רוצים לוותר על משכורת חודשית קבועה, שהם מקבלים מהמדינה. מה שמציב בעיה גדולה בקרב בעלי חללי אירועים. אשר לא מסוגלים להעניק את השירות ללקוחות ולהתאושש מהתקופה הקשה.

מסעדות בקשיים בגלל שעובדים לא רוצים לחזור לעבודה
בתמונה: בעל מסעדה לא מצליח לפתוח את המסעדה ולחזור לשגרה בעקבות עובדים שלא רוצים לחזור לעבוד

למרות החזרה לשגרה - מסעדות בקשיים וענפים רבים שלא מצליחים להתרומם

ממשלת ישראל אומנם החזירה לשגרה את המשק. כמות ההגבלות יורדת משבוע לשבוע, וכל המדדים הרפואיים מספרים לנו נגיף הקורונה נמצא במגמת ירידה בהתפשטות. אחרי שנה שאף אחד לא ציפה לה, ואחרי חודשים שלמים שבהם מרבית ענפי המשק הישראלים נמצאו תחת מגבלות חמורות. הפתיחה המיוחלת של המשק הייתה אמורה להיות אירוע חגיגי במיוחד. אבל, דווקא הבעלים של חללי אירועים גדולים, מסעדות ומקומות אירוח גדולים. ישנן מסעדות בקשיים אשר מוצאות את עצמן תחת מאבק יומיומי למציאת עובדים. מסעדות אלו לא מצליחות לאתר עובדים שיכולים ורוצים לחזור לשגרת עבודה. הסיבה לקושי בגיוס, נעוצה בהחלטה אחת, אשר קיבלה ממשלת ישראל בחודשים הראשונים של תקופת המשבר. והיא לאפשר לכל עובד לצאת לחופשה ללא תשלום. לקבל עד כ 70% משכרו, עד לחודש יוני 2021. מכאן ואילך, נוצר תקדים שמהווה תמריץ שלילי לחזרה לעבודה. וזה לא מאפשר לעסקים רבים להתרומם עם פתיחת המשק.

רוצים שנעזור לכם למצוא עובדים למסעדה? השאירו לנו פרטים

מודל החל"ת סיים את תפקידו – הגיע הזמן לחזור לשגרה

מודל החל"ת, כפי שכונה כמה וכמה פעמים בתקשורת הישראלית בחודשים האחרונים, הוא פתרון נכון לשעתו. אשר עזר לישראלים רבים בחודשים הראשונים של הסגר להתמודד עם אי הוודאות. אלו קיבלו מענקים ומשאבים כלכליים לעבור את התקופה הקשה. ואכן, בשיאה של המגיפה, אחוז המובטלים אשר יצאו לחופשה ללא תשלום הגיע לכרבע מן העובדים במשק. זהו שיא שלילי של כל הזמנים במדינת ישראל. אבל, חשוב לזכור שלחופשה ללא תשלום צריך להיות סוף. במיוחד אם אנחנו רוצים להחזיר את המשק לשגרת פעילות רגילה, ולשקם את הכלכלה הישראלית. לכן, מרבית הכלכלנים כיום שמנסים להבין מה צופן העתיד למדינת ישראל. מבינים שצריך לייצר תמריצים חיוביים לעבודה, במיוחד בתחום כמו חללי אירועים ומסעדנות. שם העובדים צעירים במיוחד, והם לא רוצים לצאת מהבית לטובת עבודה שלאו דווקא משרתת את העתיד שלהם.

האתגר – איך למשוך את העובדים בחזרה למקומות העבודה?

כאן נכנס לתמונה אחד מהאתגרים המשמעותיים ביותר של ממשלת ישראל בחודשים הקרובים. יצירת מודל חזרה לשגרה, שמעודד את העובדים בשכר לחזור לעבודה וליצור קשר מחודש עם המעסיקים. יש כל מיני דרכים פרקטיות שבהן אנו יכולים לפעול כחברה, כדי לקדם העסקת עובדים בתנאים אפקטיביים לאור המשבר. אחת הדרכים היא לייצר תמריצים בדמות מענקים למעסיקים אבל גם לעובדים אשר אלו שבוחרים לחזור לעבודה. כך המדינה תהפוך את החזרה לשגרה למשתלמת מבחינה כלכלית. כמובן שהדבר תלוי בעיקר ביכולת של ממשלת ישראל לקחת החלטה. ובינתיים יש לנו עוד שלושה חודשים שבהם חופשה ללא תשלום היא חלק אינטגרלי משגרת היום-יום של מעסיקים רבים. מעסיקים אלו צריכים לדעת איך למצוא את הפתרונות בין פתיחת המשק לבין חוסר הרצון של העובדים לחזור לשגרת עבודה.